Levien Nordeman, docent-onderzoeker AI en samenleving, deelt zijn inzichten uit de literatuur over de rol van kritische AI-geletterdheid in de ontwikkeling van technologie en onderwijs. In zijn sessie verkent hij hoe de manier waarop we technologie bespreken in ons onderwijs invloed heeft op onze ideeën over macht en dominantie binnen technologie. Hij legt uit waarom het belangrijk is om deze ideeën te herzien en biedt concrete handvatten voor het ontwikkelen van meer inclusieve en reflectieve benaderingen van technologie in het onderwijs.
Een vraag om alvast over na te denken: Hoe beïnvloeden emoties, toekomst denken en kritisch denken over data onze benadering van digitale innovaties?
Datum: 12 december 2024
Tijdstip: 11.30-12.30 (inclusief lunch)
Locatie: Padualaan 99 Utrecht, lokaal 0.125
Waarom deelnemen?
Deze sessie biedt een dieper inzicht in de rol van onderwijs in de digitale samenleving en helpt u om technologie vanuit andere invalshoek te begrijpen. Het biedt praktische handvatten voor het ontwikkelen van een onderwijspraktijk die meer ruimte biedt voor reflectie op de ethische en maatschappelijke impact van technologie.
Meld u snel aan!
We nodigen u uit om deel te nemen aan deze belangrijke en inspirerende sessie. Of u nu docent bent, ontwerper, beleidsmaker of gewoon geïnteresseerd in de toekomst van technologie en onderwijs, deze sessie biedt waardevolle inzichten en praktische tools.
Via onze e-mail kunt u zich aanmelden.